Willem Tjerkstra’s thússide
admin

Medeia

Mytebylden

fan Eugène Delacroix*

Prinses wie sy yn Kolchis
oan de Swarte See, it lân
mei fan in raam it gouden flues,
dat wijd wie oan de kriichsgod Ares,
nearne fielde sy har thús.

Fereale op held Iason,
dy’t it flues besette moast,
holp sy him mei har tovermacht,
hy soe dan mei Medeia trouwe,
makke ek op oaren jacht.

Fan ’t iene plak nei ’t oare
wie Medeia’s tryste lot,
út wraak brocht sy ek oaren om;
sy waard út mannich stêd ferballe,
kaam wer thús, mar sûnder rom.

Har beide bern fermoarde
sy… hoe kin in mem soks dwaan?
Ut wraak op Iason, harren heit,
of eangst foar wraak op mem har leafsten?
Deadzje gie fan feit nei feit.

* Eugène Delacroix (1798-1863)
Skilderij ‘Medeia dy’t har bern fermoardet’

admin

Tsjerkeskip

Keunst

fan Jacob Gerritsz Loef*

Dêr fart er fuort mei bolle seilen
mei yn de top de deads- en libbensflagge,
Kristus hingjend oan de langste ra;
dêr sylt it roomske tsjerkeskip,
de earste slach is slagge.

De ketters driuwe tusken weagen
fan ôfgoaderij, Calvijn en Luther
dy’t it boek noch yn de hichte ha,
ferjit ek Menno Simons net
as anty-roomske snuter.

Gjinien wurdt siik of slim ferkâlden
op it tsjerkeskip, elk is genêzen
fan de slimste sûnden, dêrom krijt
it folk syn nocht net fan de wet:
devoat silst altyd wêze.

Devoat, mar tagelyk ek blaze
yn de seilen, lit bazunen klinke,
triomfearjend, oan de sege wijd;
sa sylt it roomske tsjerkeskip…
lit ketters mar ferdrinke.

* Jacob Gerritsz Loef (1605/1606-1683/1685)
Skilderij ‘Tsjerkeskip’

Archief

Zoeken

  • Categorie

  • Datum